test
More

    Hyviä aloitusharjoituksia

    Jalat

    – Astu toisella jalalla kannon, penkin tai muun korokkeen päälle.

    – Nouse ylös ja laskeudun rauhallisesti alas. Toista niin monta kertaa kuin jaksat. Tee sama liike myös toisella jalalla.

    – Mitä korkeammalle korokkeelle nouset, sitä raskaampi liike on.

    Kunto

    – Ota käsillä tukea kaiteesta tai vastaavasta.

    – Nosta itseäsi ylöspäin.

    – Jos nostelet vuorotellen oikeaa ja vasenta jalkaa kaidetta kohti, liikkeestä tulee raskaampi.

    Vatsa/keskivartalo

    – Asetu selinmakuulle maahan tai lattialle ja ota kiinni tuesta pääsi takana.

    – Vedä jalkoja rintaa kohden ja laske jalat alas. Toista.

    – Harjoituksesta tulee raskaampi, jos voit roikkua käsillä jostakin ja vetää jalkoja vatsaa kohden.

    Ylävartalo

    – Seiso dippitelineen tai vastaavan edessä ja ponnista käsillä kiinni pitäen ylöspäin.

    – Harjoituksesta tulee raskaampi, jos pidät itseäsi koko ajan ilmassa ja liikutat itseäsi ylös ja alas.

    Kuvat: Björn Johansson

    Related articles

    Comments

    Share article

    uUTISET

    error

    Enjoy this blog? Please spread the word :)