More

    Hyviä aloitusharjoituksia

    Jalat

    – Astu toisella jalalla kannon, penkin tai muun korokkeen päälle.

    – Nouse ylös ja laskeudun rauhallisesti alas. Toista niin monta kertaa kuin jaksat. Tee sama liike myös toisella jalalla.

    – Mitä korkeammalle korokkeelle nouset, sitä raskaampi liike on.

    Kunto

    – Ota käsillä tukea kaiteesta tai vastaavasta.

    – Nosta itseäsi ylöspäin.

    – Jos nostelet vuorotellen oikeaa ja vasenta jalkaa kaidetta kohti, liikkeestä tulee raskaampi.

    Vatsa/keskivartalo

    – Asetu selinmakuulle maahan tai lattialle ja ota kiinni tuesta pääsi takana.

    – Vedä jalkoja rintaa kohden ja laske jalat alas. Toista.

    – Harjoituksesta tulee raskaampi, jos voit roikkua käsillä jostakin ja vetää jalkoja vatsaa kohden.

    Ylävartalo

    – Seiso dippitelineen tai vastaavan edessä ja ponnista käsillä kiinni pitäen ylöspäin.

    – Harjoituksesta tulee raskaampi, jos pidät itseäsi koko ajan ilmassa ja liikutat itseäsi ylös ja alas.

    Kuvat: Björn Johansson

    Related articles

    Comments

    JÄTÄ VASTAUS

    Please enter your comment!
    Please enter your name here

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

    Share article

    uUTISET

    error

    Enjoy this blog? Please spread the word :)